1 Nisan 2017 Cumartesi

Antepli asker kardeş

Biri beni arıyor isim yok.Zeyneb  bebeği yediriyorum,bu yüzden bakamıyorum.
Biraz sonra bir mesaj"Ferhat abi param bitti.kantine borcum var .komutan telefonu görürse ben bittim abi.acil beni ara."
Anlaşılan o ki, bir rakam farkla abisini arayacağı yerde asker kardeş yanlışlıkla hem beni arıyor,hemde mesaj gönderiyor.Komutana yakalanma endişesiyle aceleden böyle oldu zahir:)
O an aklıma bir fikir geldi dur şu arkadaşı bi uyarayım nasihat edeyim dedim.
"Kardeşim iktisatlı ol.Paranı saçıp savurma.Ayrıca  yasak gizli iş yapma.Komutan görmüyorsada Allah görüyor.Ayrıca ben Ferhat abi değilim."
Gelen mesaj aynen şöyle"Abla kusura bakma.aceleden sana göndermişim.yiyemiyorum abla,bartınlılarda yemek kültürümü var?hem telefon kaçırdık,kız kaçırmadık ya:)
"Pardon da nerden biliyorsun abla olduğumu belki abiyim?
"Yok abla sen ablasındır abi olsaydın böyle yazmazdın."
Hım Zeki çocuk.
İçimde asker kardeşin nereli olduğuna dair bir merak uyandı.
Hemşerim memleket nire dedim?
Bu dünya bizim memleket demedi tabiki :)
Antebliymiş.
Çok zengin bir mutfak kültürüne sahib olan Antep mutfağının lezzeti şüphesiz tartışılmaz.
Namazlarını kılabiliyormusun? diye sordum.
Cumadaaaan cumaya  yazmış:(
"Mümin namazsız olmaz kardeşim namazlarını kıl,helâlini bulmadan haramlara bulaşma.rabbim sana hayırlı rızık kapıları açsın.senin için dua edeceğim.vatani görevini yapıp,sağsalim ailene kavuşursun inş.
"Sağol abla.birşey sorabilirmiyim evlimisin?"
"Üç çocuk annesi ihtiyar bir hafızım ben."
Nasihat etme sırası asker kardeşe gelmişti.
"Abla benim değil de senin başın belaya girecek ."Allah selamet versin şu gençler çok tatlılar ya.
Merak etme girmez.
Hayırlı teskereler.
Allah'a emanet ol.
"Sağol abla sende  hayırlı cumalar."
Bartınlılardan karşı atak bekliyorum.
Kalın sağlıcakla.


5 yorum:

  1. Bazılarının hiç akıllanmaya, nasihat, ikaz dinlemeye niyeti yok. Bazıları değil de çoğunluk mu demeliydim? Yine de aklına güzel düşünceler sokulmuş bu vesile ile. Hiç bir şey tesadüf değil.. Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın begonvil sokağı.bencede hiç bir şey tesadüfi değil.ben karsuyu kaçırdım asker kardeşin kulağına.din nasihattir buyuruyor peygmberimiz.gözü kulağı ve kalbiyle nasihate açık olanlardan olmak duasıyla.sevgiler bizden

      Sil
  2. yine hiç şaşırtmadın beni güzel arkadaşım.ne tatlı yazmışsın askere öyle.her yerde ve her koşulda emribilmaruf diyosun:))

    YanıtlaSil
  3. yine hiç şaşırtmadın beni güzel arkadaşım.ne tatlı yazmışsın askere öyle.her yerde ve her koşulda emribilmaruf diyosun:))

    YanıtlaSil
  4. Arkadaşım hocaanne duymasın.ne diyeceği malum :))))

    YanıtlaSil